dilemma..

alhamdulillah duit dah cukup nak beli phone baru..insyaAllah takde masalah..
tapi masalahnye sekarang bile dah ade duit taktahu pulak nak beli yang mana..eceh berlagak mentang ada duit..puihhh !
plus sekarang ni phone baru asyik launch je..tak sempat nak main kejar kejar dengan perkembangan teknologi masa kini..

so sekarang aku dilema samada nak beli samsung ataupun blackberry..



 kalau samsung aku prefer Samsung Galaxy Grand Duos ni..
first skrin die besar..orang kate puas lah kalau online pakai natang ni..semua nampak..ye dokk..kedua memang aku dok ngidam SIII lama dah tapi aku dok tunggu harga jatuh tak jatuh jatuh lagi..so aku rasa Grand ni lebih kurang rupe die jugak so tak terkilan sangat lah hati ni kalau tak dapat SIII..aku dengar jugak orang kate Samsung ni okay..battery pun tahan lama..tapi natang ni too big...maksudnye tak compact..susah nak letak dalam poket..harga pun boleh tahan lah jelir jugok lidah ni kumpul duit bagi cukup..
 dan pesaingnye ialah..



BlackBerry Curve 9320 atau Curve 7.
natang ni baru launch..tak lah baru sangat..aku suke BB sebab first die kecik..senang nak seluk mane2..kedua die ade keypad..mungkin sebab aku hampir 10 tahun pakai phone yang berkeypad so aku selesa pakai..harga pun aku tengok okay..hampir 50% lebih murah dari harga Grand di atas tu..tapi masalah beliau adalah first aku dengar orang cerita cepat hang atau jammed..kedua battery cepat habis..aku paling lemah bab phone cepat habis battery ni..

hmmmmmm..so aku masih lagi belum dapat kepastian which one nak beli..tapi takpe..nanti dapatlah petunjuk..kott..hmmm...

akhirnya hajat aku nak beli phone baru hampir terkabul..ameeenn =]
happy dowhhh !